Rabu, 29 April 2015

Tidak perlu berlapar dengan diet atkins

Pagi td lepas bangun tido terus g toilet cuci muka,gosok gigi pahtu amik wudu' then solat subuh...ehh perlu ke cerita detail sgt?? Haihhh --'haha... weh lps solat aku try timbang berat badan aku...turun 0.9gram.. sokay lh..dr xturun lgsg kn?? So total berat aku 3 hari lose 2kg..wahh hebat kan??haha perasan😊

Pagi td aku buat menu atkins yg simple n sedap ok! Haha yke sedap?? Aihh masuk bakul nmpak?? Tp aku rasa sedap what!hehe...harus di ingat diet atkins ni diet tanpa perlu berlapar.kita kena makan 3-5 kali sehari.wahh☺☺ best kan makan bnyk pon bole kurus taw.kita perlu menghad pengambilan karbohidrat hanya 20gram sehari tak mau lebih ok.kita perlu makan sayur dan bnyk makan makanan tinggi protein seperti ayam,ikan,daging dan telur...dilarang makan buah buahan dan ape2 produk tenusu begitu juga dengan gula.bole makan cheese 2-3 keping sehari.minum dalam sehari 2-3 gelas air teh hijau.dan bnyk kan minum air putih untuk elakkan sembelit.

Menu breakfast aku pg tadi..

Nasi goreng kampung atkins

Bahan-bahan

-kobis
-bawang merah2biji
-ikan bilis
-cili hijau 4biji
-garam

Cara-cara

Potong halus kobis dan rebus supaya lembut.kemudian blend bawang merah,cili dan ikan bilis.panaskan minyak kemudian goreng semua bahan2 yg dah diblend td dan taruk sedikit garam secukup rasa.jangan tarok ajinamoto ok!last sekali msuk kn kobis yg dh direbus td gaul dan siap!
#selamatmencuba

Tiada ulasan:

Catat Ulasan