Selasa, 28 April 2015

jom kurus dengan amalkan diet atkins!!

Hari ni aku nak gtaw something...sebenarnya aku kat dah start diet atkins ni dr hari sabtu semalam 25/4/2015...setelah 3 hari aku berdiet atkins tiba2 aku termakan kerepek pisang buatan mak aku! Bile aku online fb aku salu tgok status2 ahli2 kelab atkins malaysia... pas tu aku de terbaca de org update status tnye leh mkn ke tak kerepek pisang tok fasa 1 ?? Pas tu ramai dok komen fasa 1 mmg xle mkn kerepek pisang sbb kerepek pisang tggi karbohidrat..perhh mmg gagal lah diet atkins aku ceritenye...hehehe...so selasa smlm 28/4/2015 aku start balik beratkins...siyes aku mmg sungguh2 kali ni yer...😊 in shaa allah.. untuk pngetahuan korang semasa kita mngamalkan diet atkins fasa 1 kita kene ambil 20g karbohidrat saje ok..tak leh degil! Klw korang degil gak korg akan nyesal huhu sia2 diet korang...korang jugak kne elak kan dr memakan buah buahan...what?? Tak kan xle makan buah langsung?? Yes mmg korg xle amik langsung ape2 jenis buah..paham?.. ok kalaw paham bagus...korang jugak dilarang sama sekali minum minuman bergula..dan yg manis..segala jenis susu juga perlu dielakkan..ok? So korang lupakan lah seketika nak minum holick susu,milo,teh ais dan sebagainya..ingt! Matlamat kita nak kurus ok! :)

Dan untuk pengetahuan korg fasa 1 ini hanya perlu dilakukan minimum 2 minggu dan maksimum 6 bulan bergantung pada berat seseorang dan target yg korg nak..tp kalw nak cepat kurus n nak banyak kilo turun korg lame sikit lah buat yg fasa 1 ni..ok?

So, ni baru hari kedua aku buat diet atkins ni..dan hari pertama aku timbang berat badan aku 70.9kg.. dan hari ni aku timbang pagi td berat aku 69.8kg ..what?? Berat aku turun 1.1kg wow!! Aku mcm tak percaya..ehh betul ke timbang aku ni ?? Then aku timbang lg..mmg betul wey aku turun 1.1kg ... rasa hepi sesangat..mcm tak percaye pon ade..ni yg buat aku bertambah semangat nk beratkins :) alhamdulillah.. :)

Untuk pengetahuan korang ...sape2 leh join kelab diet atkins [malaysia] di facebook..kat situ lg bnyk info korg bole tahu dr ahli2 kelab atkins..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan